onsdag 30 januari 2013

Raglanbody

Bild: ottobredesign.com
Har ett tag fnderat på en raglanbody men har inte haft nåt bra mönster och har heller inte tagit mig för att knåpa ihop ett.. Till slut betällde jag några nummer av ottobre varav ett innehöll precis ett mönster på raglanbody..

Provsydde en body igår i strl 92 och det gick faktiskt rätt bra.. Stötte dock på några små problem.. Så ikväll så knåpade jag vidare och sydde en i strl 56.. Den med vissa ändringar..och det blev bättre.. Så jag påbörjade ytterligare en i strl 80.. Brukar ju behövas att man syr några stycken innan allting börjar flyta på.. Men jag känner mig faktiskt ganska nöjd redan med den andra jag sydde.. Bandkantad på vanlig maskin och allt!

Känns som att jag har gjort enorma framsteg nu på sistone.. Tycker dom gamla bodysarna jag sytt inte alls är fina längre.. Men hade jag inte gjort dom så hade jag ju inte fått all den träningen.. Och då hade jag förmodligen inte fixat bandkantningen nu heller.. Dessutom är det väl egentligen inget större fel på dom gamla.. Dom har ju funkat bra.. Men dom nya blir snyggare.. Så är det bara..

Funderar på att justera storlekarna lite dock.. Den jag sydde i strl 56 är nästan lika stor som min vanliga 62/68 .. Bara pyttelite kortare i ärmarna.. Och mina vanliga mönster har jag gjort utifrån dom köpta bodys vi hade till lilla s.. Och jag tycker dom har varit bra i storlek..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar