måndag 21 januari 2013

Alla syr mössor..


Alla ungar springer omkring med hemsydda mössor nuförtiden.. Har visst blivit en riktig trend.. Men jag antar att många syr mössor för att det är lätt.. Det går fort.. Och det går åt lite tyg..

Ja just det ja, det var lätt att sy mössor eller hur!?

Har sytt mössor tidigare .. mest av gamla tröjor och sånt..men det var ett tag sen nu.. Hittade inte igen mina gamla mössmönster så jag letade fram en köpt mössa för att kolla ungefärliga mått.. Sen ritade jag ett nytt mönster på ungefär samma vis som en av mina gamla mönster..

Valde det här turkosa tyget jag nyligen köpte på ohlssons tyger.. Tog svart fleece jag också köpt på ohlssons och använde som foder..

Började sy.. Men jag vet inte vad... Allting gick åt skogen.. Höll nästan på att ge upp.. Över en sånt enkel sak som en mössa..

Fick iallafall ihop den till slut, med vissa mindre defekter, som en sned söm i toppen..

Varför är det såhär ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar