fredag 25 januari 2013

Mitt signaturplagg..

det har blivit lite av min egen grej.. att sy uggleögon på kläder och annat.. sydde här före jul ett par hängselbyxor i velour med uggleögon till lilla s.. dom är sydda i olika bruna nyanser och lilla s älskar dom ! hon blr alltid lika glad när hon upptäcker att hon har ögon på byxorna.. dessutom sitter dom så himla bra !

bestämde mig för att sy upp lite sånna här byxor till sommarens försäljning.. men det är ganska tiskrävande.. så jag har bara hunnit färdigställa ett par än sålänge.. dessutom har jag bara rödbrun och mörkbrun velour hemma.. måste köpa mera i lite andra färger.. samt rita mönstret i större storlekar..

dom här byxorna på bilden är sydda i den rödbruna velouren.. den hittade jag förövrigt på secondhand och den är supertjock och härlig i kvaliten.. får dom andra velourbyxorna att kännas sladdriga.. den är förmodligen från 70-talet då tyger var något helt annat än vad det är idag..
mörk rödbrun velour från second hand, ljus beige velour från tygloppis och mörkbrun velour som jag färgat själv.. muddväv från stoff och stil. och mönstret är mitt eget strl 74/80

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar