onsdag 23 januari 2013

Mitt mörka moln..

 jag har haft en sån där grej som jag varit livrädd för.. ett mörkt moln som jag gått krångliga omvägar för att slippa...bandkantning på vanlig maskin... jag provade en gång för ganska längesen och det gick ju käpprätt åt skogen.. sen dess har jag inte vågat prova igen.. hittade andra sätt att lösa problemet på istället.. vilket iofs också har funkat bra.. men det blir ju inte riktigt lika snyggt..

men nu har det hänt något sen jag fick barn.. jag har som fått lära mig att lägga ifrån mig ett arbete och göra klart det senare.. vilket var något jag aldrig kunde göra förut... nä då skulle det göras klart hellst igår och många gånger blev det bara slarv av alltihopa..  detta har gjort att jag numera tar mig tid att sitta i lugn och ro, nåla ordentligt och pressa sömmarna ordentligt..

helt plötsligt var ju det där med bandkantning en barnlek... och dessutom roligt !? sydde den här bodyn ikväll, dock med en del misstag.. men det blir ju lätt så på första försöket... man tänker inte ordentligt och ser inte kommande problem i förväg... tänkte inte på hur jag skulle avsluta kanterna vid knäppningen i axeln i förväg.. så där blev det en liten miss... men nu vet jag ju det nästa gång.. tyckte också det var lite svårt att klippa bort överflödet på insidan och få det riktigt jämnt och snyggt.. så det får jag öva på !

bandkantade dock inte ärmsluten.. tycker det är bättre med vikbara muddar, då blir inte ärmarna för korta på en gång..

nu lovar jag att alltid göra på det här viset i fortsättningen.. eller iallafall tills jag har råd med en coverpro..
det gula tyget med renar kommer från Znok och är designat av johanna ahlard..
brun muddväv från stoff och stil. mönstret är mitt eget 74/80.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar