torsdag 24 januari 2013

Min syrumskompis

Det syns på hans ögon att han vet att lådorna i syrummet är förbjudet territorium.. Men ändå kan han inte låta bli.. Dessutom är det svårt att skälla på honom när man får en sån där blick... Han är ju så söt.. Dessutom gillar jag att ha sällskap när jag syr... Och så länge han håller sig borta från bordet ska jag väl vara glad... Jag har ju ändå bara några små stuvar i den där lådan..

Det här är en av dom mest sociala katter jag haft.. Han är mer som en hund.. Vill vara med överallt.. Men det ligger väl i hans gener.. Han är en ragdoll.. Och jag som aldrig skulle ha en raskatt är nu skadad för livet och kommer aldrig kunna ha någon annan typ av katt igen..

Kul fakta är att han heter sam sammet.. Hans syskon heter sid siden, elle flanell och tess duchesse...alla döpta efter tygkvaliteer.. Passar ju en sygalen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar