onsdag 9 januari 2013

Lilla S egna krypin..

vi har ett "tomrum" under diskbänken i köket.. tidigare ägare av huset hade inte ens brytt sig om att måla eller tapetsera där under så det var bara en grå gipsskiva med en snygg ospacklad skarv.. vi har iofs målat och fixat i köket, men av någon anledning så har det där lilla hålet blivit bortglömt... kan vara för att jag haft draperi för och endast använt det till att förvara en pall.. ja.. eller så var det helt enkelt meningen att det skulle bli precis det det nu har blivit.. ett litet krypin för lilla S..

tapeten har jag fått av mamma.. den hade min storebror som fondvägg i sitt rum på 70-talet.. tur att mamma hade sparat det som blivit över... och jag har länge funderat på vad jag ska ha den till.. det var inte en så stor bit nämligen... lite mer än en våd.. så jag har en liten snutt kvar fortfarande.. kanske blir det en tavla framöver..

lilla S är iallafall jättenöjd över sitt nya krypin.. men jag känner mig inte riktigt färdig ännu.. funderar på en liten sittdyna och några kuddar samt kanske ett barnsligare draperi ?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar