onsdag 9 januari 2013

Brunt hjärta rött

var in en sväng på ohlsons tyger för inte så längesen.. och kom hem med en hel påse tyg... bland annat det här fina äppeltyget som jag ett tag har suktat över hos rosa huset. köpte det här fina i brunt med röda äpplen samt ett i turkost med gröna äpplen.. och igår kunde jag inte hålla mig längre och började sy lite nytt till lilla S.. blev en body, två par velourbyxor med vikbara muddar samt en massa dregglisar.. har länge haft dregglisar högt upp på min att göra lista, men det hara bara inte blivit av.. det är nämligen en liten tjej som dregglar konstant numera.. har hela tiden 4-5 st som ligger på tork och så några i tvätten.. ja ni förstår nog problemet.. 


dom här dregglisarna blev det.. två olika tyger med olika färger på sömmarna och baksidorna..

tyvärr började min overlock att krångla redan igår.. eller ja, den har varit lite sidådär nu ett tag.. den drar upp den undre sömmen på framsidan.. och inte jämnt heller utan lite nu och då.. orkade inte bry mig igår.. pillade lite på rattarna men fick inte till det så jag lät det bara vara och sydde ändå.. tyckte det inte gjorde så mycket... men så idag blev det bara värre och värre och när jag skulle sy med brunt på vitt så syntes det ännu mera och då gav jag mig.. skruvade på rattarna och sydde i provbitar, sabbade dessutom 3st dregglisar.. kändes som att allting bara gick fel.. ena nålen lossnade!!?? sen råkade ena tråden ta slut så jag fick pilla och trä om hela maskinen.. full med damm var den också så jag blåste ur den lite... sen höll jag nästan på att ge upp och så sa jag för mig själv att jag skulle behöva lämna in maskinen på service.. men då helt plötsligt fick jag till det och sömmen blev nästan helt perfekt igen.. fattar ingenting.. kan det ha varit dammet?

några av dregglisarna kommer nog hamna i butiken här framöver.. ska bara fundera ut vilka jag ska behålla först.. men det finns iallafall en röd med vita prickar till, samt en brun klöver med vit baksida till salu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar