söndag 3 mars 2013

Trosförsök


Såg här i veckan ett par små trosor från färg och form som var så himla fina.

Har sen dess inte kunnat släppa dom ur tanken, fick som för mig att det skulle vara ett ganska bra sommarplagg.. Ett par små trosor att ha utanpå blöjan och en kortärmad tröja eller linne till.. Så kan man bara dra på ett par byxor om det blir kallt..

Så idag bestämde jag mig för att göra ett försök.. Tog ett papper och ritade, vek och klippte tills jag tyckte jag fått till en hyfsad form.. Sen tog jag en bit tyg ur stuvlådan och provsydde ihop, snabbprovade på lilla s och ritade sen om mönstret lite innan jag klippte ut delarna i nästan stuvbit...

Nästa försök blev lite seriösare, jag bandkantade och sydde mudd i midjan.. Men jag insåg ganska snabbt efter att jag var klar med bandkantningen att det här paret skulle bli för tight runt benen på lilla s.. Men jag ville ändå göra helt klart för att se hur resten av trosan skulle bli... orkade dock inte vara så noga och pilla med detaljerna..

Provade igen... och som jag förfarade så var dom för tighta runt benen på min lilla knubbis... Dessutom skulle jag gjort dom lite lägre fram.. Men det åtgärdar jag till nästa försök! I övrigt blev jag faktiskt jättenöjd! Vidden blev bra och modellen täcker blöjan perfekt! Dessutom var dom jätteroliga att sy!

Behåller det här paret ändå, lilla s kan ju inte gå ännu och jag tror att hennes ben kommer bli smalare när hon börjar göra det.. Så helt plötsligt kanske dom passar, vem vet..

Tyget är min älskade rand från ohlssons och muddväven kommer från stoff och stil

1 kommentar: