måndag 18 mars 2013

Någonting annat..


Nä, jag syr inte bara färgglada barnkläder.. Ibland blir det lite annat också.. Dom här kuddarna gjorde jag i födelsedagspresent till mamma..

Trycket har jag skurit ut i vanlig bokplast och tryckt med screenram..duttade på färgen för att det skulle bli lite ojämnare resultat.. Har egentligen utrustning för att göra fotoscreen, men jag hade ingen emulsion hemma.. Men detta visar ju bara att man inte behöver värsta utrustningen för att göra ett shysst tryck! Bara lite tålamod och en bra skalpell!

Tyget är nåt tunnare gardintyg som jag slängde med i en färgning för ganska längesen.. Fick lov att använda vanlig oblekt bomullsväv på baksidan som förstärkning, eftersom gardintyget gärna ville leva sitt eget liv.. men de gick ju bra det med! Spetsarna är gamla loppisfynd.. Känns lyxigt att få använda riktiga handgjorda spetsar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar