fredag 8 mars 2013

Kattjacka

ville så gärna köpa en vårjacka åt lilla s av solig, men hon hade inget tyg som jag riktigt fastnade för.. så jag började leta tyg själv och hittade ett underbart tyg på tradera med katter på.. lyckades buda hem det också, men det blev ganska dyrt.. så jag kände inte riktigt att jag hade råd att lägga mer pengar på att någon annan skulle sy, så jag försökte mig på att göra det själv..

har dragit mig lite för att klippa i tyget samt velat fram och tillbaka på om jag skulle fodra jackan eller inte.. till slut bestämde jag mig för att fodra den med fleece och när jag ändå var på G så blev det även en overall i strl 50/56 som jag ska sälja.. den är med andra ord till salu.

hade en del problem med jackan, dubbelfodrade luvan.. dvs.. jag har fleece mellan yttertyget och det inre prickiga tyget, som förövrigt är jersey.. iofs mjukt och skönt, men oj vilken tabbe.. tre olika tyger av tre olika kvaliteer som ska sys ihop, det kan ju inte annat än bli bubbligt..  kantbanden jäklades också, fick sprätta och göra om.. jackor är nog inte min grej helt enkelt..

material: retrotyg med katter från tradera, muddväv från stoff och stil, naturvit fleece från ohlssons och orange prickig jersey från jofotex.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar jacka och vilken söt overall! Det blir nog inga problem att få den såld!

    SvaraRadera