tisdag 5 mars 2013

Onepiece..

idag har jag för första gången i mitt liv sytt fast en dragkedja utan att varken sprätta eller svära.. och lilla s har fått sin första onepiece, det perfekta plagget för.. regniga dagar?

fick ett paket från znok igår med lite fina tyger och ett efterlängtat nummer av ottobre.. detta innehöll mönster på en onepiece.. köpte nämligen ett tyg för ett tag sen som jag vill sy just en onepiece av, men innan jag klipper i det ville jag testa mönstret på ett annat tyg.. så jag letade i mina gömmor och hittade ett mycket mörkt marinblått svettistyg i en lite tunnare kvalite.. tyckte dock att färgen var lite trist så jag var tvungen att piffa upp med lite applikationer och detaljer i färg.. blev gul velour i luvan och gula sömmar både i ärmarna och längst med luvan och hela vägen ner på ryggen (fick dock inte med detta på bild)

smalnade även av mönstret lite då jag tyckte det såg lite i vidaste laget ut.. dock vet jag ju inte hur resultatet blev.. lilla s sov nämligen när jag blev klar, så jag får vänta tills i morgon innan jag får prova på henne.. håller tummarna för att den ska passa..

material: tunn marinblå svettis troligen köpt på ohlssons för x antal år sen, petrolmudd från stoff och stil, gul velour från rosa huset i borlänge och den gula dragkedjan fick jag av mamma, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar