torsdag 21 februari 2013

Rävar och retro

Lilla S älskar rävar, varför vet jag inte.. hon bara gör det.. så när jag såg det här rävtyget från nosh så visste jag att jag var tvungen att få tag på en bit... olyckligtvis var det slut hos strömming.. men helt plötsligt fanns det där igen.. beställde genast.. men köpte bara en halvmeter!? av det här gul/röda.. mycket korkat, skulle ha köpt mera.. nu har jag bara en snutt kvar.. samt en meter av den andra färgställningen.. som jag trodde skulle vara brun, men den är mer svart tycker jag, vilket jag blev lite besviken på.. fast lilla S gillar det.. så det ska nog bli en tunika till henne av det tror jag..

var tvungen att klippa ut och sy den här bodyn när lilla s låg och sov igår.. för varje gång jag tagit fram det och försökt klippa med henne i samma rum så har hon börjat skrika och velat ha tyget att gosa med.. detta har också gjort att jag dragit mig lite för att klippa i det... har velat spara det... det är ju så fint också...

men så igår slog det mig att hon kanske inte kommer gilla rävar om ett par månader.. så då klippte jag i det till slut ändå.. så att hon får njuta av det medans det varar..

bandkantade på vanlig maskin eftersom jag ännu inte riktigt kan med coverpron.. breddade bodyn lite i sidorna eftersom det här tyget är lite stummare än det jag vanligtvis syr i.. retrovelouren var ett självklart val, det syns kanske inte riktigt på bilden.. men den passar så fint ihop med dom röda rävarna.. var dock lite skeptisk till att det skulle bli snyggt med gula sömmar.. men jag chansade och tycker det blev betydligt bättre än förväntat.. hade dock tänkt använda en annan muddväv.. men vem kan motstå brunt och gult?

rävtyg från nosh, köpt hos strömming.. brun muddväv från stoff och stil och velouren har jag fyndat på returmarknad !

1 kommentar:

  1. Så snyggt! Coolt med tyget i fickorna, det för mycket :)

    SvaraRadera