tisdag 19 februari 2013

Första försöket..



ja, det här är kanske inte världens bästa bild.. men jag fotade med telefonen i dåligt ljus.. orkade inte dra fram kameran..
 
men det kanske är lika bra.. då ser man inte småskavankerna! ..det här är nämligen mitt första försök att bandkanta en body med cpn.. gick väl lite sisådär.. men jag tror egentligen att det bara är jag själv som kommer tänka på att sömmen inte är helt hundra.. det här setet är nämligen till lilla s... för innan jag kantar nåt med cpn och säljer eller ger bort så behöver jag öva,öva,öva..
 
men i det stora hela blev jag ändå ganska nöjd.. speciellt nöjd är jag över dom fina röda sömmarna på de mörkbruna byxorna.. det är så roligt med min nya maskin !
 
iallafall har jag nu beställt en clear view pressarfot till cpn.. för jag insåg att jag vill ha lite mer kontroll över vart jag är påväg med sömmen..speciellt när jag bandkantar.. så jag hoppas jag får det med den.. tips för er som inte vill betala 500 pix för en pressarfot, köp den på ebay ! det vart typ 240 spänn med frakt till sverige.. dessutom från england så ingen risk för att fastna i tullen.. nu återstår bara att se om den kommer fram också :p
 
glada elefanter från znok, röd mudd från stoff och stil. randigt tyg från ohlssons och mörkbrun velour som jag färgat själv.
 
Tillagt 21 feb:
snabb uppdatering med lite bättre bilder..när jag ändå skulle fota annat.. :P 
 

1 kommentar:

  1. Så himla fina kläder!!
    Dom ser helt perfekta sydda ut!

    SvaraRadera