söndag 24 februari 2013

Andra chansen..

 
för ett tag sen sydde jag en tunika/klänning med tillhörande leggings till en liten tjej här i byn., kom några dagar senare på att jag glömde fota innan jag gav bort setet,. men så hörde mamman av sig och ville beställa ett likadant set fast i en mindre storlek att ge bort.. och den här gången glömde jag inte att fota !

älskar verkligen det här randiga tyget, det är så fint ihop med många andra tyger.. så det ska jag verkligen försöka köpa mer av.. hade bara köpt en halvmeter av det svarta och 1,5m av det röda.. så det är snart slut.. lite synd att det bara finns i ett fåtal färger som rött, svart, blått, marin, gråmelerad och om jag inte minns helt fel så cerise?.. hade gärna haft det i orange, brunt, gult, turkost och knallgrön ! Ränder är ju tidlöst och passar i alla åldrar, flickor som pojkar.

tygerna kommer från ohlssons, både svamparna och ränderna.. mudd från stoff och stil.

1 kommentar:

  1. Åh, så söta! Du är så fantastiskt duktig på att sy!

    SvaraRadera