tisdag 26 februari 2013

Gör om, gör rätt !


skulle sy en vårmössa till lilla S, men jag insåg ganska snabbt att jag måste haft hjärnsläpp när jag klippte ut.. mössan blev nämligen för liten.. så då var det bara att börja om från början..

passade även på att testa sy ett par vantar utan tumme av några små spillbitar som blev över.. fick inte ut ett par i lilla s storlek och ville inte klippa i den större tygbiten när jag var osäker på om det skulle bli bra... för det blir ju sällan bra på första försöket... och det blev det inte heller.. gjorde några misstag, men nu vet jag ju till nästa gång... iallafall kändes det dumt att slänga ett par fullt funktionsdugliga vantar så jag sparade dom..

vill någon köpa den mindre mössan så är den till salu för 120:- +frakt.. skickar med dom små vantarna också som bonus.. skulle tro att det kanske passar 3-6 mån? både mössan och vantarna har ett tunt mjukt vitt foder, perfekt när det blir lite varmare ute!

1 kommentar: